Gekleurde gestampte muisjes

Geachte meneer De Ruijter,
Onze ochtend begint altijd met een van Uw koninklijke broodversierders. Uw chocoladevlokken, Uw gekleurde vruchtenhagel en Uw gestampte muisjes hebben een vaste plek in ons keukenkastje. Toen U de gestampte muisjes een jaar lang niet in productie had, was haar plek in ons keukenkastje leeg. Zoals U beloofde, bracht U ze na de verhuizing van Uw bedrijf weer terug in de schappen. Ons broodversierarsenaal bestaat nu weer uit drie en het lijkt wel of de gestampte muisjes nog lekkerder smaken! Vanochtend stond ik ineens stil bij de naam ‘gestampte muisjes’. Gestampte muisjes; ik beeldde mij in dat Uw medewerkers met speciale laarzen de roze-witte en blauw-witte muisjes fijn stampen. Nou goed, dat was een korte visuele vertaalslag in mijn hoofd. Natuurlijk heeft U machines om de roze-witte anijsmuisjes te vijzelen. Maar ik vroeg mij af hoe U op het idee was gekomen. De internetsite Wikipedia gaf mij daarop het antwoord: dat deed U op verzoek van oudere dames, die de oorspronkelijke anijsmuisjes te hard voor hun gebit vonden. En nu komt de vraag die ik U wil stellen: waarom bestaan er dan geen roze gestampte of blauwe gestampte muisjes? Ik denk echt niet dat U bang moet zijn dat daardoor de originele beschuiten-met-muisjes verleden tijd worden. Maar een fijngemalen variant zal voor opa en oma toch een hartelijke traktatie zijn bij de kennismaking met hun kleinkind. En ik maak er graag nog twee plekjes in mijn keukenkastje vrij. Dus, mijnheer De Ruijter, wilt U alstublieft in Uw nieuwe fabriek ook roze-witte en blauw-witte gestampte muisjes gaan maken?
Met vriendelijke groet,
Chantal van Mierlo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Haunted Halloween

Mijn Nice #1

Meisjesdromen