Ontdekkingen #1

Die troela van mij is hard de wereld aan het ontdekken. Ze is altijd op zoek. Op zoek naar manieren om leuk te zijn, naar dingen en naar uitdagingen. De kop van Java-eiland, met aan de westkant het IJ en aan de oostkant de IJhaven, ook wel 'de Strook', is haar hangplek. Ze heeft daar namelijk alle ruimte om rond te speuren. Ik besluit met de camera haar gang vast te leggen. De dame gaat eerst druk in de weer met het aanwijzen van boten en het spotten van vliegtuigen. Daarna ontdekt ze witte stippen op het asfalt. Ze maakt er een spelletje van om van stip naar stip te lopen. Een applaus voor haarzelf vindt ze dat wel waard. Dan bedenkt ze van de kop van het terrein terug te wandelen, langs de basisschool, in de richting van de skateboardbaan. Ik volg haar. Op haar pad ziet ze een put. Ze blijft er voor staan, besluit er naast te zitten en dat ding op haar gemak te aanschouwen. Ze kijkt door de gleuven en ze probeert de putdeksel los te krijgen. Dat lukt niet, dus de put is einde interesse. De dame loopt door. De keuze is linksaf naar de speeltuin met toffe glijbaan, rechtsaf naar de speeltuin met de toffe schommel, of rechtdoor naar de skateboardbanen. Ze kiest de laatste en besluit dat ze die rampen zonder hulp wil beklimmen. Van nature gaan die armpjes opzij zodat ze zich kan stabiliseren. Na een paar keer vallen en opstaan, lukt het haar om tot bijna boven te lopen. Wat een vreugde. Bijna anderhalf jaar oud. Ik blijf al haar mijlpalen in mijn hoofd opslaan. En met de camera vastleggen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Haunted Halloween

Mijn Nice #1

Meisjesdromen