Eerste lentedag

Nederland wordt vandaag, de achtste maart, verblijd met het eerste fraaie lenteweer. Mijn man en ik hebben in de afgelopen weken hard naar deze dag toe gewerkt. Alles in het huis is schoon, uitgezocht en op zijn plek. De zomerjassen hangen aan de kapstok en alle klusjes van het klussenlijstje zijn gedaan. Op de valreep zijn er twee plankjes gelakt en opgehangen. Op het dakterras is alles onder de hogedruk geweest, bijgesnoeid en aangeveegd. De kolen voor de barbecue zijn ingeslagen en het zwembad is opgeblazen. Ons huis is 'zomerklaar'. Vanochtend werd ik wakker met uitzicht op de zonnestralen die langs mijn gordijnen binnendrongen. Ik rook de geur van de lente. En ik ben nu niet stel op sprong tuinmeubelen aan het boenen. Nee; ik zit met een kop thee op het dakterras. De kids spelen aan mijn voeten. Ze steken rietjes door de rubberen deurmat. Onder de zon stijgt de thermometer tot negentien graden. Dat is ruim tien graden meer dan gisteren! Eindelijk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Haunted Halloween

Mijn Nice #1

Meisjesdromen