Realtime running

Mijn vriend heeft er nu ook een aangeschaft. Een outdoor sporthorloge met hartslagmeter, trackmanager, snelheidsmeter en nog dertig functies. Als hij terugkomt van het rennen of fietsen, sluit hij zijn 'Suunto' op de laptop aan en krijgt hij gedetailleerde informatie over zijn prestaties en afgelegde parcours. Een prachtig bewijs van hoe de techniek door ontwikkeld is. En voor topsporters, zoals hij, kan techniek essentieel zijn. Maar ook de zogenaamde tourlopers zie ik met de meest geavanceerde gadgets aan hun lijf geplakt. Wat moeten zij met al die informatie? Daar ben ik echt benieuwd naar. Kicken ze op het lopen of op de gadget? Ik ben een fanatieke tourloper. En ik ren al jarenlang zonder horloge of hardloopprogramma. Tijdens het rennen wens ik niet door allerlei piepjes of instructies uit mijn lekkere flow te ontwaken. Ik voel (bijna nauwkeurig) aan mijn benen wel in welk tijdschema ik ren. En op www.afstandmeten.nl meet ik (ook bijna nauwkeurig) de afstand van mijn routes na. Ga mij niet wijsmaken dat iedereen al die gadgets nodig heeft om zichzelf fit te houden! 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Haunted Halloween

Mijn Nice #1

Meisjesdromen