Biologische wekker

‘s Winters maakt de zoemer van mijn wekker me tegen mijn wil in wakker. En in een heel erg geval hoor ik de wekker ‘s winters niet eens. In de zomer ben ik het wekkeralarm voor want dan word ik voor zeven uur uit mezelf wakker. Het is nog februari en in Nederland zou ik nu in mijn winterritme zitten. Maar ik woon aan de Franse kust, waar de meeste zonuren van Europa zijn. Deze maand telde er al honderdvijfenzestig. Sinds vorige week word ik bijna iedere ochtend om kwart voor vijf al wakker. Ik doezel nog wel lekker weg, maar als half zeven in cijfers op mijn plafond wordt afgebeeld dan moet ik er uit. Terwijl ‘ze’ in Nederland nog op wintersport moeten, verkouden zijn en hun warme bed niet uit kunnen komen, voel ik hier al om kwart over zeven de eerste warme zonnestralen. Het is de kick-off voor het heerlijke lange buitenleven. En mijn bioritme heeft mijn zomertijd ingesteld. Hiehaa!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Haunted Halloween

Mijn Nice #1

Meisjesdromen